ОСВІТНЯ ПРОГРАМА
Бараннівського ЗДО «ВЕСЕЛКА»

загального розвитку Крупецької сільської ради

на 2022-2023 н.р.

ЗМІСТ

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Розділ 1. Особливості організації освітнього процесу

Розділ 2. Пріоритетні завдання на навчальний рік, інноваційна діяльність

Розділ 3. Програмно-методичне забезпечення освітньої діяльності

Розділ 4. Інструменти забезпечення якості освіти

Розділ 5. Інструменти проведення моніторингу освітнього процесу

Розділ 6. Основні показники реалізації освітньої діяльності

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Мета програми: реалізація комплексу розвивальних, виховних, навчальних функцій та змістовних напрямів організації життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 2 до 6(7) років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому етапі.

Основні завдання програми: сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6(7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені оновленим Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу

Структура програми –інформаційні відомості; основні освітні завдання; загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти; перелік, зміст і взаємозв’язок освітніх напрямків, логічна послідовність їх вивчення; форми організації освітнього процесу; опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти, тощо.

Перспективи виконання програми:сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6(7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу.

Очікувані результати:

Для вихованців і батьків:

– кожному вихованцю будуть створені умови для повноцінного особистісного росту;

– міцний стан здоров’я дітей буде сприяти підвищенню якості їх освіти;

– забезпечення індивідуального психолого-педагогічного супроводу кожної дитини;

– кожна сім’я отримує консультативну допомогу у вихованні і розвитку дітей, право участі і контролю освітньої діяльності ЗДО;

– якість сформованості ключових компетенцій буде сприяти успішному навчанню дитини в школі;

-забезпечення безпечних умов перебування в закладі

Для педагогів:

- кожному педагогу буде надана можливість для підвищення професійної майстерності;

- кваліфікація педагогів дозволить забезпечити сформованість ключових компетенцій дошкільника;

- буде подальший розвиток умов для успішного освоєння педагогічних технологій;

- підтримка інноваційної діяльності.

Розділ І. Особливості організації освітнього процессу

Бараннівський заклад дошкільної освіти «Веселка» загального розвитку Крупецької сільської ради – заклад, який забезпечує розвиток, виховання та навчання дітей віком від 2 до 6(7) років передбачених Державним стандартом дошкільної освіти.

Нормативно-правове забезпечення освітньої діяльності закладу дошкільної освіти.

Освітня діяльність в дошкільному навчальному закладі здійснюється відповідно до Законів України:

«Про освіту»

«Про дошкільну освіту»

Базового компоненту дошкільної освіти(нова редакція)

Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 № 641 у редакції наказу Міністерстваосвіти і науки України від 29.07.2019 № 1038)

Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305)

Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234)

Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено Наказом МОН України від 20.04.2015 № 446)

Листи Міністерства освіти і науки:

Про переліки навчальної літератури та навчальних програм рекомендованих Міністерством освіти інауки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у2021/2022 навчальному році Лист МОН №1/9-404 від 09.08.2021 року

Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) Постанова МОЗ № 55 від 22.09.2020 року

Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками Лист МОН № 1/9-766 від 12.12.19 року

Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти Лист МОН № 1/11-1491 від 14.02.19 року

Лист ДСНС від 14.06.2022р. №03-1870/162-2:

Додаток до листа ДСНС від 14.06.2022р. №03-1870/162-2:

Щодо організації укриття в об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту персоналу та дітей (учнів, студентів) закладів освіти

Власного Статуту та інших нормативно-правових документів в сфері дошкільної освіти.

Пріоритетний напрямок роботи закладу дошкільної освіти «Веселка» − народознавчий.

Мова навчання – українська.

Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, літній оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня. Загальна тривалість канікул, під час яких заняття з вихованцями не проводяться, складає 115 днів:

літні – 90 календарних днів з 1 червня по 31 серпня,

осінні – 5 календарних днів з 26 жовтня по 30 жовтня,

зимові – 10 календарних днів з 1 січня по 10 січня,

весняні – 10 календарних днів з 1 квітня по 10 квітня.

У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-продуктивна діяльність.

У дошкільному навчальному закладі встановлено 5-денний робочий тиждень. Заклад працює з 8.00 до 18.30.

Відповідно до Інструктивно-методичних рекомендацій «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі», лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 26.07.10 року №1.4/18-3082 в ЗДО «Веселка» використовують такі види занять: тематичні, комплексні, інтегровані, контрольно-діагностичні.

З метою реалізації Базового компонента дошкільної освіти, вищезазначеної освітньої програми та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності», у 2022/2023 навчальному році в ЗДО тривалість занять становитиме:

- у середній групі - 20 хвилин;

- у старшій групи - 25 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями становить не менше 10 хвилин.

Розподіл групових фронтальних занять на тиждень

у 2022-2023 навчальному році у групах

(5-денний робочий тиждень) за програмою «Українське дошкілля»,

Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями
середня (від 4 до 5 років) старша (від 5 до 6 (7) років)
Ознайомлення із соціумом1 2 3
Ознайомлення з природним довкіллям 1 2
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо) 2 5 5
Сенсорний розвиток - -
Логіко-математичний розвиток 1 2
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 3 3
Здоров’я та фізичний розвиток3 3 3
Загальна кількість занять на тиждень 12 15
Максимальна кількість занять на тиждень 12 17
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах)* 5,3 8,3

1 – Зміст 2-го заняття у групі середнього віку (5-й рік життя) з ознайомлення з соціумом може інтегруватися (за вибором вихователя) у розвиток мовлення і культуру мовленнєвого спілкування.

2 – Заняття з художньої літератури планується таким чином: у середній та старшій групах 1 заняття на тиждень може бути проведено за рахунок кількості занять із художньо-продуктивної діяльності, з розвитку мовлення в ІІ молодшій групі; інтегруватися у вищеназвані заняття в І молодшій групі та групі раннього віку.

3 - Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення

гранично допустимого навчального навантаження на дітей.
* Максимально допустиме навчальне навантаження визначають шляхом множення загальної кількості занять на тиждень, відведених на вивчення освітніх ліній у віковій групі, на тривалість заняття залежно від віку вихованців.

Дошкільна освіта, як перша самоцінна ланка, має створити безпечні умови переування в закладі; гнучко реагувати на сучасні соціокультурні запити, збагачувати знання дитини необхідною якісною інформацією, допомагати їй реалізувати свій природний потенціал, орієнтуватися на загальнолюдські й національні цінності. Нині засадами Базового компонента дошкільної освіти України (за новою редакцією) виступили:

− визнання самоцінності дошкільного дитинства;

− − створення безпечних та сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей;

Найважливішими завданнями освітньої роботи, яка реалізує особистісно- орієнтований підхід до дитини, є:

- навчити жити в змінному, плинному світі,

- адаптуватися до змін,

Ознаками особистісно-орієнтованого навчання є:

− зосередження на потребах дитини;

− діагностична основа навчання;

− переважання навчального діалогу;

− ситуація вибору й відповідальність;

− співпраця, співтворчість між дітьми й педагогом;

− турбота про фізичне, психічне, соціальне й духовне здоров’я кожного вихованця;

− пристосування методики до навчальних можливостей і освітніх потреб дитини;

− стимулювання розвитку й саморозвитку дитини;

Розділ ІІ.Пріоритетні завдання на навчальний рік, інноваційна діяльність

Пріоритетні завдання на 2022 – 2023 н.р.:

1. Формувати стійку мотивацію педагогів до самоосвітньої та творчої діяльності в умовах оновленого Державного стандарту дошкільної освіти та викликів сьогодення.

2. Розвиток логіко-математичної компетентності дошкільників шляхом інтеграції завдань освітнього напрямку «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» в різні види дитячої діяльності.

3. Забезпечити наступність у впровадженні особистісно орієнтованої моделі освіти в дошкільній та початковій ланках освіти

Шляхи реалізації завдань:

- Особистісно-орієнтований підхід до кожного вихованця.

- Фізичне дистанціювання.

- Забезпечення наступності дошкільної та початкової ланок освіти.

- Організація розвивального середовища.

- Інтеграція різних видів діяльності.

- Використання освітніхтехнологій.

- Співпраця з родинами вихованців на засадах партнерства в онлайн режимі.

Завдання педагогічного колективу на літньо-оздоровчий період 2023 року:

1. Оздоровчі завдання:

– створення оптимальних умов для зміцнення здоров’я вихованців, збереження їх життя та подальшого формування життєвої компетенції шляхом упровадження сучасних здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних освітніх технологій;

– дотримання розпорядку дня з урахуванням чергування фізичних, психічних навантажень та відпочинку дітей, забезпечення максимального перебування їх на свіжому повітрі, відповідності тривалості сну віку дітей;

– оптимізація рухового режиму та самостійної ігрової діяльності дітей протягом дня як важливої складової фізичного розвитку дошкільників;

– забезпечення умов для загартування дитячого організму;

2.Освітні завдання:

– спрямування освітньої роботи на інтеграцію різних видів діяльності, реалізацію особистісно-орієнтованого підходу до дітей;

– розвиток пізнавальних здібностей дошкільнят засобами ознайомлення дітей з природою влітку, використання епізодичних та довготривалих спостережень, дослідницько-пошукової роботи з дошкільниками, художньої літератури;

– збагачення практичного досвіду дітей через залучення до різних специфічних видів дитячої діяльності;

– планування життєдіяльності дітей за блочно-тематичним принципом.

Розділ ІІІ. Програмно-методичне забезпечення освітньої діяльності

Програми, які забезпечують реалізацію інваріантної та варіативної складової змісту дошкільної освіти:

1. Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»»

Розділ ІV. Інструменти забезпечення якості освіти

Дошкільний заклад повністю укомплектований педагогічними кадрами. Освітній процес забезпечують 4 педагоги: 1 – директор, 2 вихователі,1-музичний працівник.

Згідно штатного розпису працює 2працівники обслуговуючого персоналу.

Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності:

- музично-спортивна зала;

- 1 комп’ютер;

- 1 принтер;

- 1 ноутбук

Предметно-просторове середовище закладу сучасне, розвивальне. До поповнення ігрових осередків залучаються і батьки вихованців шляхом участі в акціях по виготовленню різних дидактичних матеріалів та іграшок власними руками. Проте, матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності закладу перебуває на середньому рівні (65%), враховуючи необхідність забезпечення іграшками та навчально-ігровими посібниками відповідно Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти, наказ МОН України від 19.12.2017р. № 1633.

Розділ V. Інструменти проведення моніторингу освітнього процесу

Моніторинг рівня сформованості компетенцій дітей:

- молодший та середній дошкільний вік (використовуючи матеріали методичного посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти»);

- старший дошкільний вік за допомогою кваліметричної моделі.

Розділ VІ. Основні показники реалізації освітньої діяльності

Основні показники, що характеризують найістотніші сторони розвитку дитини напередодні вступу до школи:

- сформовані основні фізичні якості, рухові уміння, культурно-гігієнічні, оздоровчі навички та навички безпеки життєдіяльності;

- сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність,;

- сформований інтерес та вміння розуміти інших, бажання долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, вміння оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей, узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства;

- сформовані уявлення про природу планети Земля та Всесвіт;

- сформовані елементарні трудові, технологічні та художньо-продуктивні навички, самостійність, культура та безпека праці;

- розвинуті творчі здібності, самостійність, ініціативність, організованість в ігровій діяльності та сформований стійкий інтерес до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому;

- - сформована здатність застосовувати отримані знання у практичній діяльності, володіти способами пізнання дійсності;

- сформовані елементарні математичні уявлення, цілісна картина світу;

- сформована компетентна поведінка в різних життєвих ситуаціях;

- сформована культура мовлення та спілкування;

- сформовані загально-навчальні уміння: розуміє мету діяльності, планує і виконує необхідні дії, контролює та оцінює свої результати;

- сформовані організаційні вміння: уміє організовувати робоче місце, орієнтується в часі, виконує вказівки педагога, доводить роботу до кінця, вміє працювати з посібниками;

- спостерігається прагнення до утвердження у новій соціальній ролі – школяра.

Кiлькiсть переглядiв: 57

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.