ОСВІТНЯ ПРОГРАМА
Бараннівського ЗДО «ВЕСЕЛКА»
загального розвитку Крупецької сільської ради
на 2022-2023 н.р.
ЗМІСТ
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Розділ 1. Особливості організації освітнього процесу
Розділ 2. Пріоритетні завдання на навчальний рік, інноваційна діяльність
Розділ 3. Програмно-методичне забезпечення освітньої діяльності
Розділ 4. Інструменти забезпечення якості освіти
Розділ 5. Інструменти проведення моніторингу освітнього процесу
Розділ 6. Основні показники реалізації освітньої діяльності
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Мета програми: реалізація комплексу розвивальних, виховних, навчальних функцій та змістовних напрямів організації життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 2 до 6(7) років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому етапі.
Основні завдання програми: сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6(7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені оновленим Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу
Структура програми –інформаційні відомості; основні освітні завдання; загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти; перелік, зміст і взаємозв’язок освітніх напрямків, логічна послідовність їх вивчення; форми організації освітнього процесу; опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти, тощо.
Перспективи виконання програми:сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6(7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу.
Очікувані результати:
Для вихованців і батьків:
– кожному вихованцю будуть створені умови для повноцінного особистісного росту;
– міцний стан здоров’я дітей буде сприяти підвищенню якості їх освіти;
– забезпечення індивідуального психолого-педагогічного супроводу кожної дитини;
– кожна сім’я отримує консультативну допомогу у вихованні і розвитку дітей, право участі і контролю освітньої діяльності ЗДО;
– якість сформованості ключових компетенцій буде сприяти успішному навчанню дитини в школі;
-забезпечення безпечних умов перебування в закладі
Для педагогів:
- кожному педагогу буде надана можливість для підвищення професійної майстерності;
- кваліфікація педагогів дозволить забезпечити сформованість ключових компетенцій дошкільника;
- буде подальший розвиток умов для успішного освоєння педагогічних технологій;
- підтримка інноваційної діяльності.
Розділ І. Особливості організації освітнього процессу
Бараннівський заклад дошкільної освіти «Веселка» загального розвитку Крупецької сільської ради – заклад, який забезпечує розвиток, виховання та навчання дітей віком від 2 до 6(7) років передбачених Державним стандартом дошкільної освіти.
Нормативно-правове забезпечення освітньої діяльності закладу дошкільної освіти.
Освітня діяльність в дошкільному навчальному закладі здійснюється відповідно до Законів України:
«Про освіту»
«Про дошкільну освіту»
Базового компоненту дошкільної освіти(нова редакція)
Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 № 641 у редакції наказу Міністерстваосвіти і науки України від 29.07.2019 № 1038)
Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305)
Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234)
Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено Наказом МОН України від 20.04.2015 № 446)
Листи Міністерства освіти і науки:
Про переліки навчальної літератури та навчальних програм рекомендованих Міністерством освіти інауки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у2021/2022 навчальному році Лист МОН №1/9-404 від 09.08.2021 року
Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) Постанова МОЗ № 55 від 22.09.2020 року
Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками Лист МОН № 1/9-766 від 12.12.19 року
Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти Лист МОН № 1/11-1491 від 14.02.19 року
Лист ДСНС від 14.06.2022р. №03-1870/162-2:
Додаток до листа ДСНС від 14.06.2022р. №03-1870/162-2:
Щодо організації укриття в об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту персоналу та дітей (учнів, студентів) закладів освіти
Власного Статуту та інших нормативно-правових документів в сфері дошкільної освіти.
Пріоритетний напрямок роботи закладу дошкільної освіти «Веселка» − народознавчий.
Мова навчання – українська.
Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, літній оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня. Загальна тривалість канікул, під час яких заняття з вихованцями не проводяться, складає 115 днів:
літні – 90 календарних днів з 1 червня по 31 серпня,
осінні – 5 календарних днів з 26 жовтня по 30 жовтня,
зимові – 10 календарних днів з 1 січня по 10 січня,
весняні – 10 календарних днів з 1 квітня по 10 квітня.
У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-продуктивна діяльність.
У дошкільному навчальному закладі встановлено 5-денний робочий тиждень. Заклад працює з 8.00 до 18.30.
Відповідно до Інструктивно-методичних рекомендацій «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі», лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 26.07.10 року №1.4/18-3082 в ЗДО «Веселка» використовують такі види занять: тематичні, комплексні, інтегровані, контрольно-діагностичні.
З метою реалізації Базового компонента дошкільної освіти, вищезазначеної освітньої програми та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності», у 2022/2023 навчальному році в ЗДО тривалість занять становитиме:
- у середній групі - 20 хвилин;
- у старшій групи - 25 хвилин.
Тривалість перерв між заняттями становить не менше 10 хвилин.
Розподіл групових фронтальних занять на тиждень
у 2022-2023 навчальному році у групах
(5-денний робочий тиждень) за програмою «Українське дошкілля»,
Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями | ||
середня (від 4 до 5 років) | старша (від 5 до 6 (7) років) | |
Ознайомлення із соціумом1 | 2 | 3 |
Ознайомлення з природним довкіллям | 1 | 2 |
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо) 2 | 5 | 5 |
Сенсорний розвиток | - | - |
Логіко-математичний розвиток | 1 | 2 |
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування | 3 | 3 |
Здоров’я та фізичний розвиток3 | 3 | 3 |
Загальна кількість занять на тиждень | 12 | 15 |
Максимальна кількість занять на тиждень | 12 | 17 |
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах)* | 5,3 | 8,3 |
1 – Зміст 2-го заняття у групі середнього віку (5-й рік життя) з ознайомлення з соціумом може інтегруватися (за вибором вихователя) у розвиток мовлення і культуру мовленнєвого спілкування.
2 – Заняття з художньої літератури планується таким чином: у середній та старшій групах 1 заняття на тиждень може бути проведено за рахунок кількості занять із художньо-продуктивної діяльності, з розвитку мовлення в ІІ молодшій групі; інтегруватися у вищеназвані заняття в І молодшій групі та групі раннього віку.
3 - Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення
гранично допустимого навчального навантаження на дітей.
* Максимально допустиме навчальне навантаження визначають шляхом множення загальної кількості занять на тиждень, відведених на вивчення освітніх ліній у віковій групі, на тривалість заняття залежно від віку вихованців.
Дошкільна освіта, як перша самоцінна ланка, має створити безпечні умови переування в закладі; гнучко реагувати на сучасні соціокультурні запити, збагачувати знання дитини необхідною якісною інформацією, допомагати їй реалізувати свій природний потенціал, орієнтуватися на загальнолюдські й національні цінності. Нині засадами Базового компонента дошкільної освіти України (за новою редакцією) виступили:
− визнання самоцінності дошкільного дитинства;
− − створення безпечних та сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей;
Найважливішими завданнями освітньої роботи, яка реалізує особистісно- орієнтований підхід до дитини, є:
- навчити жити в змінному, плинному світі,
- адаптуватися до змін,
Ознаками особистісно-орієнтованого навчання є:
− зосередження на потребах дитини;
− діагностична основа навчання;
− переважання навчального діалогу;
− ситуація вибору й відповідальність;
− співпраця, співтворчість між дітьми й педагогом;
− турбота про фізичне, психічне, соціальне й духовне здоров’я кожного вихованця;
− пристосування методики до навчальних можливостей і освітніх потреб дитини;
− стимулювання розвитку й саморозвитку дитини;
Розділ ІІ.Пріоритетні завдання на навчальний рік, інноваційна діяльність
Пріоритетні завдання на 2022 – 2023 н.р.:
1. Формувати стійку мотивацію педагогів до самоосвітньої та творчої діяльності в умовах оновленого Державного стандарту дошкільної освіти та викликів сьогодення.
2. Розвиток логіко-математичної компетентності дошкільників шляхом інтеграції завдань освітнього напрямку «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» в різні види дитячої діяльності.
3. Забезпечити наступність у впровадженні особистісно орієнтованої моделі освіти в дошкільній та початковій ланках освіти
Шляхи реалізації завдань:
- Особистісно-орієнтований підхід до кожного вихованця.
- Фізичне дистанціювання.
- Забезпечення наступності дошкільної та початкової ланок освіти.
- Організація розвивального середовища.
- Інтеграція різних видів діяльності.
- Використання освітніхтехнологій.
- Співпраця з родинами вихованців на засадах партнерства в онлайн режимі.
Завдання педагогічного колективу на літньо-оздоровчий період 2023 року:
1. Оздоровчі завдання:
– створення оптимальних умов для зміцнення здоров’я вихованців, збереження їх життя та подальшого формування життєвої компетенції шляхом упровадження сучасних здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних освітніх технологій;
– дотримання розпорядку дня з урахуванням чергування фізичних, психічних навантажень та відпочинку дітей, забезпечення максимального перебування їх на свіжому повітрі, відповідності тривалості сну віку дітей;
– оптимізація рухового режиму та самостійної ігрової діяльності дітей протягом дня як важливої складової фізичного розвитку дошкільників;
– забезпечення умов для загартування дитячого організму;
2.Освітні завдання:
– спрямування освітньої роботи на інтеграцію різних видів діяльності, реалізацію особистісно-орієнтованого підходу до дітей;
– розвиток пізнавальних здібностей дошкільнят засобами ознайомлення дітей з природою влітку, використання епізодичних та довготривалих спостережень, дослідницько-пошукової роботи з дошкільниками, художньої літератури;
– збагачення практичного досвіду дітей через залучення до різних специфічних видів дитячої діяльності;
– планування життєдіяльності дітей за блочно-тематичним принципом.
Розділ ІІІ. Програмно-методичне забезпечення освітньої діяльності
Програми, які забезпечують реалізацію інваріантної та варіативної складової змісту дошкільної освіти:
1. Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»»
Розділ ІV. Інструменти забезпечення якості освіти
Дошкільний заклад повністю укомплектований педагогічними кадрами. Освітній процес забезпечують 4 педагоги: 1 – директор, 2 вихователі,1-музичний працівник.
Згідно штатного розпису працює 2працівники обслуговуючого персоналу.
Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності:
- музично-спортивна зала;
- 1 комп’ютер;
- 1 принтер;
- 1 ноутбук
Предметно-просторове середовище закладу сучасне, розвивальне. До поповнення ігрових осередків залучаються і батьки вихованців шляхом участі в акціях по виготовленню різних дидактичних матеріалів та іграшок власними руками. Проте, матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності закладу перебуває на середньому рівні (65%), враховуючи необхідність забезпечення іграшками та навчально-ігровими посібниками відповідно Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти, наказ МОН України від 19.12.2017р. № 1633.
Розділ V. Інструменти проведення моніторингу освітнього процесу
Моніторинг рівня сформованості компетенцій дітей:
- молодший та середній дошкільний вік (використовуючи матеріали методичного посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти»);
- старший дошкільний вік за допомогою кваліметричної моделі.
Розділ VІ. Основні показники реалізації освітньої діяльності
Основні показники, що характеризують найістотніші сторони розвитку дитини напередодні вступу до школи:
- сформовані основні фізичні якості, рухові уміння, культурно-гігієнічні, оздоровчі навички та навички безпеки життєдіяльності;
- сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність,;
- сформований інтерес та вміння розуміти інших, бажання долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, вміння оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей, узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства;
- сформовані уявлення про природу планети Земля та Всесвіт;
- сформовані елементарні трудові, технологічні та художньо-продуктивні навички, самостійність, культура та безпека праці;
- розвинуті творчі здібності, самостійність, ініціативність, організованість в ігровій діяльності та сформований стійкий інтерес до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому;
- - сформована здатність застосовувати отримані знання у практичній діяльності, володіти способами пізнання дійсності;
- сформовані елементарні математичні уявлення, цілісна картина світу;
- сформована компетентна поведінка в різних життєвих ситуаціях;
- сформована культура мовлення та спілкування;
- сформовані загально-навчальні уміння: розуміє мету діяльності, планує і виконує необхідні дії, контролює та оцінює свої результати;
- сформовані організаційні вміння: уміє організовувати робоче місце, орієнтується в часі, виконує вказівки педагога, доводить роботу до кінця, вміє працювати з посібниками;
- спостерігається прагнення до утвердження у новій соціальній ролі – школяра.
Коментарi