Довідка про проведення моніторингового дослідженнярівня сформованості життєвих компетентностей дітей старшого дошкільного віку та якісної підготовки до навчання у школі ( ЗДО «Веселка» у 2022-2023 н.р.)

Відповідно до ст.7 Закону України «Про дошкільну освіту», спрямовуючи освітній процес на реалізацію вимог Базового компонента дошкільної освіти, програми розвитку «Українське дошкілля» та їх наступність зі стандартами початкової школи, з метою забезпечення якісного рівня підготовки дітей до навчання в школі в жовтні 2022 року проведено моніторингове дослідження рівня сформованості життєвих компетентностей дітей старшого дошкільного віку (перше оцінювання).

Перевірка рівня сформованості життєвих компетентностей дітей старшого дошкільного віку охоплювала наступні питання:

1.Аналіз рівня засвоєння програмових вимог вихованцями старшого дошкільного віку;

2. Відповідність рівня знань дітей вимогам Базового компоненту дошкільної освіти, програми розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля»;

3. Підвищення якості освітньо-виховного процесу відповідно до потреб сьогодення.

Оцінка рівня засвоєння дітьми програмових вимог проведена на основі систематичних спостережень за освітньо-виховним процесом у групі, аналізу діяльності дітей на заняттях, результатів предметно-практичної діяльності у повсякденному житті дошкільників.

У ЗДО «Веселка» у 2022-2023 н.р. функціонує одна різновікова група, в якій виховувалоя 14 дітей, з них троє - старшого дошкільного віку.

Вся освітня робота проводиться педагогами на засвоєння дітьми знань, умінь і навичок відповідно вимог Базового компонента дошкільної освіти, програми «Українське дошкілля», інструктивно-методичного листа «Про організовану і самостійну діяльність у дошкільному навчальному закладі», методичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу з дітьми старшого дошкільного віку та інших нормативних документів в галузі дошкільної освіти. Високий рівень організації роботи педагогів сприяв засвоєнню дітьми програмового матеріалу, сформував готовність дітей до систематичного навчання та шкільного життя.

Освітній процес із старшими дошкільниками забезпечують педагоги: Загоруйко Марія Станіславівна та Крушняк Ольга Дмитрівна, які добре володіють змістом Базового компонента дошкільної освіти здійснюють перспективно-календарне планування за режимними моментами із врахуванням ліній розвитку.

Успішність забезпечення взаємодії визначається цілою низкою чинників, що створювалися педагогічно грамотно організованим розвивальним, освітньо-виховним середовищем, яке відповідає психологічним і фізіологічним особливостям та фізичним можливостям дітей. При підготовці дітей до навчання в школі забезпечувалася єдність виховання та навчання, реалізувалися вікові можливості дітей через різні види діяльності - гру, спілкування, конструювання художню діяльність тощо, що надали вихованцям всі умови для кращої самореалізації.

Результати, отримані під час вивчення освітнього процесу свідчать про те, що робота ведеться на належному рівні. Процеси життєдіяльності протягом дня здійснювалися відповідно до режиму дня, інтересів та запитів дітей. Змістом Базового компонента дошкільної освіти визначено освітні лінії, що забезпечували засвоєння дитиною способи розвитку, набуття нею знань, умінь і навичок. При проведенні моніторингу знань було охоплено 3 дитини старшого дошкільного віку.

З метою проведення цілеспрямованого обстеження рівня засвоєння програмового матеріалу дошкільниками відповідно до 7 освітніх ліній Базового компонента вихователям було запропоновано оцінити досягнення дітей старшого дошкільного віку за картками компетентностей, що дало можливість повноцінно вивчити особливості розвитку вихованців та рівень підготовки до навчання у школі.

Освітня лінія «Особистість дитини»

Фізичний розвиток дитини реалізовується через фізичну активність. Отже, одним з важливих показників компетентності дитини є зрілість її фізичної активності, що характеризується розвитком м’язово-рухової та предметно-практичної вмілості дитини.Слід відмітити, що пріоритетним завданням дошкільного закладу є належна організація фізичного виховання,систематично і планомірно здійснювалася фізкультурно-оздоровча робота в групі. У режимі дня витримані в часі і вимогах щоденні фізкультурні заняття у залі та на свіжому повітрі, піші переходи за межі закладу. Поряд з традиційними груповими заняттями значна увага приділялася індивідуальній та підгруповій роботі з дошкільниками. Ранкова гімнастика, заняття в залі, фізкультурні розваги, спортивні свята планувалися і проводилися відповідно до вікових та індивідуальних особливостей дітей.

Проведена діагностика виявлення набутих компетентностей ціннісного ставлення до власного здоров’я свідчить проте, що орієнтування в ознаках статевої належності та оперування займенником «Я» з вирізненням себе з поміж інших (66%). Це свідчить про не зовсім достатню сформованість самосвідомості, про вміння співвідносити «хочу», «можу», «буду» та орієнтування в своїх правах та обов’язках, що характеризує середній ступінь психологічної зрілості дошкільника, спритно виконують основні рухи – 66% вихованців. Правил безпечної життєдіяльності дотримуються та володіють навичками безпечного поводження – 66% дітей. Це свідчить про сформоване безпечне та чуйне ставлення до себе, однолітків та оточуючих .

Як показав аналіз, завдяки ефективній та цілеспрямованій проведеній роботі педагогів, прослідковується зацікавленість вихованців до збереження свого фізичного здоров’я, ціннісно-емоційного ставлення до виконання оздоровчих процедур, діти фізично здорові, але не всі володіють технікою виконання основних рухів (дещо нижчий рівень фізичної активності у однієї дитини).

Освітня лінія «Дитина в соціумі»

Позитивних результатів досягнуто із забезпечення освітньої лінії «Дитина в соціумі». Адже усвідомлення самої себе приходить до людини через ставлення до неї інших людей. З огляду на результати спостереження за старшими дошкільниками визначальна роль сім’ї в розвитку дитини підтверджена: 100% дошкільників усвідомлюють поняття «сім’я», «рід», «родина» поважаючи своїх рідних. Дотримуються моральних норм та взаємин між представниками протилежної статті, будують стосунки з однолітками на принципі толерантності 100% вихованців. Зрозуміло, що ставлення один до одного формується частіше у дітей з позитивним емоційним досвідом взаємодії з оточенням.

Результати моніторингу свідчать, що діти мають уявлення про нашу державу, володіють знаннями про свої права та обов’язки, також знають назву свого села, вулиці, називають найбільші міста України.

У дошкільників спостерігається прояв гідного вчинку, гордість за свою поведінку.Як показали результати роботи, педагоги ставляться до дитини не з позиції над нею, а з позиції поряд та разом з дитиною. Педагоги й діти є рівноправними учасниками освітнього процесу.

Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі»

Як показує аналіз, виховання в дошкільників любові до рідної природи починається з розвитку їх сенсорних відчуттів, формування системи знань про об’єкти та явища природи. Згідно з результатами спостереження, більша половина старших дошкільників (75%) обізнані з природним середовищем планети Земля та Всесвітом як цілісним організмом. Майже 75% дітей знають про необхідність дотримання людиною правил доцільного природокористування. Дошкільники мають достатні знання про Космос, називають елементи видимого космосу (місяць, зорі, сонце).75% дошкільників мають знання про неживу природу, встановлюють причинно-наслідкові зв’язки сезонних змін в природі, знають явища природи, пори року та їх послідовність. Діти називають та розрізняють домашніх тварин -100%, розпізнають дерева – 100%, називають будову рослини (стебло, листя, квіти) – 100%, знають властивості повітря, води і грунту – 75%, 100% дошкільників сформовані навички піклування про збереження, догляд та захист природного довкілля.

Освітня лінія «Гра дитини»

Належна робота у розвитку творчих здібностей дітей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому відводиться освітній лінії «Гра дитини».Найефективніше процес соціалізації в дошкільному дитинстві здійснюється через гру, оскільки вона є провідним видом діяльності дітей дошкільного віку.

Як показав результат моніторингу, що ігрова діяльність позитивно сприяла вихованню гармонійно розвинутої особистості, бо містить у собі багато можливостей інших видів діяльності - навчальної, трудової та спілкування. Дошкільнята зацікавлено ставляться до ігрової діяльності, дотримуються моральних норм та правил гри, намагаються бути справедливими.

За результатами моніторингу, можна сказати, що ігрова діяльність позитивно сприяє вихованню гармонійно розвиненої особистості, так як гра містить у собі багато можливостей різних видів діяльності та спілкування.

Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»

Дана освітня лінія Базо­вого компонента дошкільної освіти передбачає сформованість доступ­них для дітей дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об'єктів навколишньо­го світу.

В результаті моніторингового дослідження було з’ясовано, що рівень розвитку сенсорно-пізнавальної компетенції дошкільників залишається на достатньому рівні. Серед дошкільників мають високий рівень 33%. Дані свідчать про те, що діти розрізняють геометричні фігури, легко орієнтуються на площині. Оперують старші дошкільники і математичними процесами: вміють лічити, класифікувати, лічать в межах 10, не всі розуміють склад числа, розв’язувати прості задачі і приклади, вимірювати і співставляти предмети (33%). Вихователі навчали дітей оперувати геометричними фігурами, числами, стимулюють увагу, пам'ять, логічне мислення та застосовували ігри інтелектуального спрямування, що сконцентрувало увагу, розвинуло швидкість мислення. Набуті знання з допомогою дорослого дошкільники використовують в повсякденному житті.

Освітня лінія «Мовлення дитини»

Належна увага приділяється освітній лінії «Мовлення дитини», яка передбачає засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях.

У групі визначається не зовсім позитивна динаміка щодо вільного володіння основними комунікативними навичками, вмінням ініціювати і підтримувати відповідний діалог,будують речення із причинно – наслідковим зв’язком (33%).Організовуючи різні форми роботи, вихователі створювали умови для активного спілкування дітей, обміну думками. Так, 66% - складають розповіді за картиною, багато уваги приділялось розвитку зв’язного мовлення, як діалогічного, так і монологічного. Поряд з цим слід зазначити, що діти зазнають труднощів при складанні описових розповідей та з власного досвіду, вживанні синонімів, слів-порівнянь, 33% дітей мають вади мовлення.

Освітня лінія «Дитина у світі культури»

Базовий компонент дошкільної освіти засвідчує, що кожна дитина розвивається, реалізується і самовизначається як особистість, ознайомлюючись з надбаннями матеріального та духовного світу, набуваючи навичок помічати корисне і прекрасне, долучаючись до його створення.

Розвиваюче мистецьке середовище забезпечує самовияв дитини в образотворчій діяльності: малюванні, ліпленні, аплікації під керівництвом педагога як на заняттях, так і в повсякденному житті. Тому на заняттях з ліплення використовуєлося солоне тісто, пластилін. Під час роботи на заняттях з ліплення, самостійній художній діяльності у малят розвивалася творча уява, естетичне сприйняття виконаної роботи. Дитячі роботи з аплікації і художньої праці дошкільнята створювали як на спеціально організованих заняттях, так і у повсякденному житті.

Перегляд, вивчення та аналіз дитячих робіт, бесіди з дітьми показують, що у дошкільників достатній рівень сформованості образотворчих навичок і вмінь.

Вихователі частково ознайомлюють дошкільників з різними нетрадиційними техніками малювання, використовуючи для цього різні матеріали: фарби, фломастери, кольорову сіль, м’ятий папір, покидьковий матеріал, тощо. Оволодіваючи навичками художньо-естетичного розвитку дошкільники правильно тримають пензель, олівець, вибирають кольорову гаму дошкільнят, ліпить з цілого шматка глини та користується стекою. У старших дошкільників груп наявна самооцінка, бажання оцінювати малюнки однолітків.

Музичний керівник Луцюк В.М. проводять різні види занять, з метою розвитку музичних здібностей: традиційні, тематичні, інтегровані, домінантні.

Система роботи музично-естетичного виховання в ЗДО спрямовувалась на розвиток музичних здібностей, становлення усіх основних форм музичної діяльності: слухання музики, музично-ритмічні рухи, співи, ігри та розвиток творчості у всіх видах музичної діяльності.

Усі діти мають бажання співати, 100% відсотки вихованців закладу відповідно віку розуміють сучасну музику та український фольклор. Програмові завдання з музичного виховання засвоєно дітьми на достатньому рівні, про що свідчить перегляд музичних занять, святкових ранків, розваг.

Узагальнені результати психолого-педагогічного обстеження та рівень засвоєння вихованцями знань, розвиток їх умінь і навичок відповідно програмових вимог свідчать, що не всі діти готові долати перші труднощі шкільного життя. Аналізуючи моніторинг знань, умінь, навичок за лініями розвитку в різновіковій групі дітей старшого дошкільного віку слід звернути увагу на такі освітні лінії, як: «Особистість дитини», «Мовлення дитини», «Дитина у світі культури». Узагальнюючи результати моніторингового дослідження, необхідно активізувати роботу педагогів на вдосконалення та виправлення виявлених недоліків та проблем, а саме:

- продовжувати вдосконалювати роботу з систематичного впровадження здоров’язберігаючих технологій, залучаючи вихованців до різних заходів фізкультурно-оздоровчого спрямування;

- продовжувати формувати стійкий інтерес до застосування інноваційних технології під час музичної діяльності з дошкільниками;

- всебічно підтримувати активність кожної дитини, створювати умови для розвитку обдарованості, творчості;

- продовжувати роботу над розвитком пасивного та активного словника дітей в різних видах діяльності;

- вихователю надавати перевагу індивідуальним формам роботи у різних напрямках з дітьми в ІІ пол..дня, які частково відвідують дошкільний заклад;

- продовжувати співпрацю зі школою, щодо стійкої мотивації дошкільників вчитися.

Узагальнена картка результатів визначення ступеня компетентності дітей старшого дошкільного віку різновікової групи Бараннівського ЗДО «Веселка» за 2022-2023 навчальний рік

№з/п
високийдостатнійсереднійнизький
1.І оцінювання-12-

Довідка про узагальнені результати педагогічного обстеження показників компетенцій, за 2022- 2023 навчальний рік


Одним з головних завдань дошкільної освіти є формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей , набуття соціального досвіду. Цілісність освітнього процесу в закладі дошкільної освіти забезпечується реалізацією БК дошкільної освіти, який є Державним стандартом.

Для вивчення результативності роботи ЗДО на протязі 2022 – 2023 н.р. був проведений моніторинг ( жовтень, травень), що дав змогу виявити рівень практичної реалізації завдань БК дошкільної освіти та отримати об’єктивну інформацію про якість організації освітнього процесу, прогнозувати шляхи його поліпшення, дослідити рівень засвоєння дітьми програмового матеріалу та провести порівняльний аналіз відповідності фактичних результатів освітньої діяльності закладу дошкільної освіти при кінцевій меті – вимогам Базового компонента дошкільної освіти .

Показники рівня розвитку компетенцій дітей відповідно до Базового компонента дошкільної освіти у травні 2022-2023 н.р.

Узагальнені результати рівня розвитку компетенцій дітей старшого дошкільного віку відповідно до освітніх ліній БКДО

(6-й рік життя)

Поняття «готовність до школи» - це набір компетенцій , що складають життєву компетентність дитини. Основними компонентами готовності дитини до шкільного навчання є психофізіологічна, особистісна та інтелектуальна готовність.

Освітні лінії Термін оцінювання Особистість дитини Дитина в соціумі Дитина в природному довкіллі Дитина у світі культури Гра дитини Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі Мовлення дитини
Вересень 39% 46% 49% 49% 52% 49% 46%
Травень 90% 89% 95% 86% 91% 90% 85%
Динаміка +51% +43% +46% +37% +39% +41% +39%

Середні показники компетенцій дітей старшого дошкільного віку знаходять в діапазоні від 89% до 95%. Аналіз результатів педагогічного обстеження показав, що у вихованців на високому рівні сформовані показники компетенцій за семи освітніми лініями.

Рівень сформованості компетентностей

Компете-нції Рівні Здоро-в’язбе-режу-вальна компете-нція Особи-стісно – оцінна компе-тенція Роди-нно – побу-това компе-тенція Соціа-льно – кому-нікати-вна компе-тенція Приро-дничо – екологіч-на компете-нція Предме-тно – практи-чна компете-нція Художньо – продукти-вна компете-нція Ігрова компе-тенція Сенсо-рно – пізнава-льна компете-нція Мате-мати-чна компе-тенція Кому-нікати-вна компе-тенція Мовле-ннєва компе-тенція
Високий 39% 33% 34% 36% 33% 37% 36% 38% 63% 67% 62% 57%
Достатній 31% 34% 33% 32% 33% 31% 33% 31% 19% 24% 20% 19%
Середній 30% 33% 33% 32% 34% 32% 31% 31% 14% 6% 12% 16%
Низький 0% 0% 0% 0% 0% 0% 0% 0% 4% 3% 6% 8%

За показниками моніторингу дітей старшого дошкільного віку, рівень їх фізичного розвитку, стану життєво важливих систем організму та здоров’я дозволяє витримати певну кількість уроків протягом дня та їх часовий відрізок, зберігаючи належну позу і при цьому немає ризику викривлення хребта.

Діти усвідомлюють свої фізичні можливості, уміння, переживання а також здатність адекватно оцінювати свої досягнення та особисті якості.

Сформовані соціальні мотиви: потреба в соціальному визнанні, бажання отримувати соціально значимий статус; бажання вчитися, отримувати знання.

Вихованці здатні свідомо керувати своєю поведінкою та діяльністю, ставлять мету та докладають вольові зусилля для її досягнення. Вміють підпорядковувати свої дії вимогам «треба», а не «хочу», свою поведінку встановленим правилам.

В дошкільнят наявний певний рівень розвитку пізнавальних процесів, здатність концентрувати уваги на кількох предметах одночасно; швидко переключати зосередження уваги з одного об’єкту на інший, з одного виду діяльності на другий.

Уміють адекватно й доречно спілкуватися рідною мовою в різних життєвих ситуаціях. Сформовані фонематична, лексична, граматична, діалогічна, монологічна сторони мовлення.

Дані педагогічного та психологічного досліджень досягнень випускників ЗДО та тематичного вивчення стану освітньої роботи зі старшими дошкільниками в контексті безперервної освіти показали, що робота ведеться на достатньому рівні.

Однак, є ряд питань над якими треба працювати педагогам старших груп, а саме:

· для забезпечення реалізації діяльнісного підходу ввести в освітній процес різні види дитячої діяльності творчого характеру ( ігри, технічного і художнього моделювання);

· розширити діапазон дидактичних методів і прийомів через розвивальні ігри і вправи, логічні задачі, проблемні питання, ігрові технології, що активізують у дітей мислення і уяву;

· організовувати систематичні спостереження, пошуково – дослідницьку діяльність, використовуючи розвивальне середовище групи;

· забезпечувати дитині можливість взаємодії та взаємообміну досвіду з однолітками і дорослими , що дасть змогу виявити ініціативу, творчість, фантазію, відповідальність;

· під час проведення організованої навчально – пізнавальної діяльності систематично використовувати різноманітні класичні та інноваційні педагогічні технології, методи і прийоми, що позитивно зарекомендували себе в сучасній дидактиці, раціонально поєднувати вербальні, наочні та практичні методи.

Порівняльна таблиця дослідження рівня розвитку психічних процесів дітей старшого дошкільного віку на початку і в кінці навчального року (2022-2023)-кількісний аналіз.

Виходячи з вищесказаного, рекомендую:

1. Вихователям:

1.1. Ознайомитись з результатами діагностики;

1.2. Окреслити проблемні моменти;

1.3. Спланувати індивідуальну роботу з дітьми;

1.4. Працювати над розвитком уваги та слухової пам"яті;

1.5. Продовжувати індивідуальні заняття з дітьми щодо розвитку психічних процесів.

Узагальнена картка результатів визначення ступеня компетентності дітей старшого дошкільного віку різновікової групи Бараннівського ЗДО "Веселка" на 2020-2021 н.р.

№ з/п Групи ІІ оцінювання
Високий Достатній Середній Низький
1. Різновікова - 2 1 -

ПОЛОЖЕННЯ про внутрішню систему забезпечення якості освіти Бараннівського закладу дошкільної освіти «Веселка»

1. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Бараннівському ЗДО розроблено відповідно до вимог частини третьої статті 41 Закону України «Про освіту», Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти, Статуту закладу.

2. Стратегія (політика) забезпечення якості освіти в закладі базується на таких принципах:

- відповідності Базовому компоненту дошкільної освіти;

- відповідальності за забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;

- системності в управлінні якістю на всіх стадіях освітнього процесу;

- демократизації в освітній діяльності;

- здійснення обгрунтованого моніторингу якості;

- готовності суб’єктів освітньої діяльності до ефективних змін;

- відкритості інформації на всіх етапах забезпечення якості та прозорості процедур системи забезпечення якості освітньої діяльності.

3.Мета внутрішньої системи якості освіти закладу складається в об'єднанні й інтеграції організаційних, методичних, кадрових зусиль і ресурсів ЗДО з урахуванням різноманітних факторів та умов для досягнення високої якості освітнього процесу та його результатів, що відповідають зразкам і відповідним стандартам.

Основні завдання внутрішньої системи забезпечення якості освіти передбачають розробку та дотримання в закладі вимог до визначення якісних результатів із наступних напрямків:

- збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;

- формування внутрішньої культури особистості в контексті рідної культури, мови, поваги до традицій і звичаїв народу, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;

- формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;

- виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.

4. Заклад працює у взаємодії з усіма зацікавленими суб’єктами, до яких відносяться:

-здобувачі освіти та їх батьки;

-педагогічний персонал ЗДО;

- відділ освіти культури туризму молоді та спорту Крупеької сільської ради;

-громадськість.

5. Критеріями ефективності внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:

- відповідність досягнень здобувачів освіти державним вимогам до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини 6(7) років, сумарного кінцевого показника набутих дитиною компенцій перед її вступом до школи;

- відповідність узагальнених показників результату освітньої роботи (сформованість певного виду компенцій) змісту освітніх ліній, визначених інваріантною складовою Базового компонента дошкільної освіти;

-ефективність реалізації варіативної складової змісту дошкільної освіти відповідно до індивідуальних інтересів і потреб дітей, запитів і побажань батьків, наявних умов розвитку дошкільників;

-якісний склад та ефективність роботи педагогічних працівників;

-показник наявності освітніх, методичних і матеріально-технічних ресурсів для забезпечення якісного освітнього процесу.

6.Характеристика чинної внутрішньої системи забезпечення якості освіти в Бараннівському ЗДО

6.1. Зміст внутрішньої системи якості освіти закладу формується та реалізується за напрямами: «Освітнє середовище», «Педагогічна діяльність», «Здобувачі освіти». «Результати навчання, виховання», «Управління закладом освіти», «Формування іміджу сучасного закладу освіти».

6.2. Напрям «Освітнє середовище» відображає забезпечення якісних показників розвитку вихованців закладу, створюються сприятливі умови навчання, виховання та перебування в ЗДО. Для цього діяльність закладу спрямована на облаштування осередків освітнього середовища, забезпечення ігровим, роздатковим та дидактичним матеріалом.

Для ефективного функціонування закладу створюється єдиний інформаційний простір, а саме, формується інформаційна база даних програми «КУРС Дошкілля».

При оцінюванні якості освітнього процесу можуть використовуватися комплексні технології для обробки результатів моніторингу.

Для обміну інформацією з якості освітнього процесу використовується відео-, аудіо- носії інформації, розмножувальна техніка.

Для забезпечення більш широких і різноманітних зв'язків закладу із зовнішнім середовищем, у тому числі доступу до різних баз даних, джерел інформації ЗДО підключено до швидкісного Інтернету.

Для забезпечення створення єдиного інформаційного поля ЗДО функціонує офіційний сайт закладу

6.3. У напрямі«Педагогічна діяльність»визначені критерії, оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників у ЗДО :

- стан забезпечення кадрами відповідно фахової освіти;

- освітній рівень педагогічних працівників;

- результати атестації;

- систематичність підвищення кваліфікації;

- наявність педагогічних звань, почесних нагород;

- наявність авторських програм, посібників, методичних рекомендацій, статтей тощо;

- участь в експериментальній діяльності;

- результати освітньої діяльності;

- оптимальність розподілу педагогічного навантаження;

- показник плинності кадрів.

З метою вдосконалення професійної підготовки шляхом поглиблення, розширення й оновлення професійних компетентностей організовується підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту».Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника впродовж п’яти років не може бути меншою за 150 годин.

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється за такими видами:

- довгострокове підвищення кваліфікації – курси;

- короткострокове підвищення кваліфікації: семінари, семінари-практикуми, тренінги, «круглі столи» тощо.

Щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників затверджує педагогічна рада закладу.

Показником ефективності та результативності діяльності педагогічних працівників є їх атестація.

Атестація педагогічних працівників є обов'язковою і здійснюється один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників.

6.4. Напрям «Здобувачі освіти. Результати навчання, виховання» здійснюється шляхом моніторингу і узагальнення його результатів за освітніми лініями Базового компоненту дошкільної освіти.

Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти, здійснюючи моніторингові дослідження щодо рівня розвитку компетентностей дошкільників, використовують підготовлений інструментарій (анкети, кваліметричні моделі, діагностичні карти), оцінюють результативність освітнього процесу та виявляють фактори, що впливають на його ефективність. Результат моніторингу узагальнюється педагогічними працівниками в текстовому, табличному та графічному вигляді. Саме освітній моніторинг допомагає відстежити динаміку змін в освітній системі, спрямувати її розвиток на запланований результат.

Показниками ефективності освітнього процесу якості надання освітніх послуг можуть бути:

-% здобувачів освіти, які мають достатній і високий рівень компетентності;

- позитивна динаміка розвитку дітей, засвоєння дітьми вимог комплексної програми;

- відповідність узагальнених показників результату освітньої роботи (сформованість певного виду компетентностей) змісту освітніх ліній, визначених інваріантною складовою Базового компонента дошкільної освіти;

- відповідність досягнень здобувачів освіти державним вимогам до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини 6 (7) років, сумарного кінцевого показника набутих дитиною компетентностей перед її вступом до школи.

6.5. Напрям «Управління закладом освіти» забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Критеріями ефективності управлінської діяльності є:

- наявність нормативних документів, де закріплені вимоги за якістю освітнього процесу (модель випускника, програма розвитку і т.д.);

- оптимальність та дієвість управлінських рішень;

- керованість процесу управління забезпеченням функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (наявність підрозділу або посадової особи, які відповідають за управління якістю освітнього процесу);

- формування освітньої програми закладу освіти (раціональність використання інваріантної, варіативної складової)

- підвищення показника відповідності засвоєних здобувачами освіти рівня та обсягу знань, умінь, навичок, інших компетентностей вимогам стандартів освіти;

- наявність та ефективність системи моральних стимулів для досягнення високого рівня якості освітнього процесу.

6.6.Напрям«Формування іміджу сучасного закладу освіти»в ЗДО здійснюється шляхом оприлюднення інформації про якість освітнього процесу, освітньої діяльності на сайті закладу http://www.baranne-dnz.rv.sch.in.ua:

·статут закладу освіти;

·ліцензія на провадження освітньої діяльності;

· структура та органи управління закладу освіти;

·кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;

· освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

. територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником (для закладів дошкільної та загальної середньої освіти);

·мова (мови) освітнього процесу;

·результати моніторингу якості освіти;

·річний звіт про діяльність закладу освіти;

·правила прийому до закладу освіти;

· інша інформація,що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.

Публічність освітньої діяльності закладу може здійснюватися публікаціями педагогічних працівників, батьків у засобах масової інформації, друкування продукції педагогічних працівників у фахових виданнях.

Формуванню позитивного іміджу закладу можуть сприяти іміджеві заходи на рівні громади, регіону тощо.

Публічна інформація про розвиток закладу забезпечується шляхом проведення щорічного звіту на нараді при директорі та загальних батьківських зборах.

Кiлькiсть переглядiв: 3293

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.